Cargo e-bike
Így növeld vállalkozásod értékét több millióval!
Eláruljuk, hogyan növelheted meg vállalkozásod, céged vagy egyesületed értékét akár félmillió forinttal. Ha vállalkozó vagy cégvezető vagy, állj meg egy pillanatra és gondolkozz el! Kisebb környezetterhelés, kevesebb nyűg a parkolással, aktívabb (ezáltal egészségesebb) kollégák és gyorsabb, egyszerűbb logisztika. Te sem mondanál erre nemet, igaz?
Mondj igent 500.000 forint vissza nem térítendő állami támogatásra!
Egészítsd ki céges autóflottád maximum 5 elektromos teherkerékpárral és spórolj akár két és fél millió forintot a beruházással! Elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár (e-cargo) vásárlásának támogatására a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódóan pályázati kiírást tett közzé. Szeretnék ösztönözni a városi térségekben szállítási tevékenységeket, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégek, gazdasági társaságok, önkormányzatok, valamint civil szervezetek részére.
Mi is ez az egész pontosan?
2022 februárjától decemberig közel 400 millió forintos támogatás igényelhető az elektromos teherkerékpárok (cargo kerékpárok) beszerzésére. Egyéni vállalkozóként egy, gazdasági társaságként, civil szervezetként, egyesületként, egyházi szervezetként és önkormányzatként maximum öt elektromos cargo kerékpárt szerezhetsz be. Bringánként maximum 500.000 forint állami támogatás jár, a PEDELEC-2022 pályázathoz hasonlóan utófinanszírozott formában.
Miért éppen elektromos cargóra szól a kiírás? Mi a pályázat célja?
A HUMDA pályázatának fókuszában az személygépjárművek és a “dobozos” autók helyett az alternatív közlekedési- és logisztikai megoldások nyújtása áll. Fontos célja a programnak továbbá, hogy javítsa a városi térségek mobilitását, segítse az elektromos cargo kerékpárok ismertségét és terjedését.
Szerinted egy megyeszékhelyen naponta hány ember látja a folyamatosan cirkáló, különleges teherbicikliket? Akár több ezer! Ez pedig ahhoz vezet(het), hogy az egyre nagyobb ismertségnek és népszerűségnek örvendő elektromos kerékpárok (így a cargók is) száma exponenciálisan tud növekedni.
Óriási fejlesztések — globális bringás fejlődés
BUBA, Giro d’Italia 2022, Deseda-kerülő díjnyertes út, kerékpáros fesztiválok és felvonulások, közösségi gurulások, instant bringás körök… 2020 óta hihetetlen lendületet vett hazánkban a kerékpározás! Te is gyakrabban pattansz nyeregbe? Ha igen (akár hagyományos, akár elektromos kerékpárodra), mi már elégedetten nyugtázzuk, hogy a változás részese vagy! A szemléletformálás része, hogy nem csupán látod, de részt is veszel a bringás forradalomban, hogy te is beszállsz a kisebb forgalomért, a tisztább levegőért, az alacsonyabb zajszintért és területfoglalásért járó misszióba, az ezek által elérhető, javuló települési életminőség elérésébe.
Hogyan válassz cargót a cégednek?
Meggyőztünk? Úgy érzed, növelnéd vállalkozásod értékét, a társadalmi felelősségvállalás jegyében beruháznál egy elektromos teherkerékpárra, s persze kihasználnád az állami támogatást? A Bergusonnál az első pillanattól az utolsó utáni percekig, tehát a választástól kezdve a pályázati dokumentáción és az üzembe helyezésen át az első szerviz során is veled vagyunk, “fogjuk a kezed”. Segítünk a papírmunkában, a bringaválasztásban, akár kollégáidnak is szívesen megtanítjuk a teherbicikli legoptimálisabb használatát. Neuzer, Hercules és Cube cargo modelljeink alig várják, hogy céged, egyesületed udvarán a parkolóban kiemelt helyen díszelegjenek, hogy a konkurenciád irigykedjen: te már meglépted, amiről ők még csak álmodoznak!
Következzenek a modellek, ha pedig még több információra vágysz a pályázattal kapcsolatban, az elektromos cargo biciklik alatt találsz egy összefoglalót, görgess le.
CARGO ELEKTROMOS KERÉKPÁROK A BERGUSON KÍNÁLATÁBAN
Az elképzelhető legokosabb felhasználása az elektromos kerékpárnak valóban az, ha a városi áruforgalom egy jelentős részét – „az utolsó mérföldet” ezzel teszi meg az áru. Az autónál kisebb helyen elfér, nem szennyez, a hagyományos kerékpárnál sokkal több rakományt képes elvinni, némelyek akár annyit is, mint egy kis furgon.
Érdemes megismerkedni az elektromos kerékpár vásárlására kiírt pályázattal, ami 2022. februárjától támogatja az ecargo biciklik beszerzését.
KI, MENNYIT, MENNYIÉRT?
- Egyéni vállalkozók egy darab,
- gazdasági társaságok maximum öt darab,
- civil szervezetek maximum öt darab,
- egyesületek maximum öt darab,
- egyházi szervezetek maximum öt darab,
- önkormányzatok is maximum öt darab
e-cargót szerezhetnek be utófinanszírozott támogatással. Így az utófinanszanszírozás keretében a vételár maximum 50%-a, legfeljebb 500 000 forint igényelhető vissza. Ez elég erős érv, ugye?!
MIÉRT ÉRI MEG? A CARGO EBIKE OLCSÓBB AZ AUTÓNÁL?
- Olcsóbb beszerezni (alacsonyabb ár),
- olcsóbb fenntartani (adók, biztosítások, téli-nyári gumi, időszakos szervizek, műszaki felülvizsgálatok, illetékek),
- olcsóbb szervizelni (nincs benne belső égésű motor),
- olcsóbb biztosítani (nem rendszámköteles),
- egyszerűbb tárolni (szinte bárhol elfér),
- sőt, parkolási díjat sem kell utána fizetni,
- nem araszolsz a dugóban, ezáltal növeli a vállalkozás hatékonyságát.
CARGO EBIKE, A JÖVŐ ÁRUSZÁLLÍTÁSI MEGOLDÁSA A JELENBEN
A városi áruszállítás eddig szinte kivétel nélkül dízel teherautókkal és kétütemű robogókkal zajlott. A szilárd tüzelőanyagos fűtés és az ipari felhasználás mellett ez a fajta közlekedés felel a légszennyezésért.
Most Magyarországon is terjedőfélben vannak az elektromos rásegítésű teherkerékpárok, más néven ecargók. Egyre több vállalkozás igényli ezt a mindennapi használatra alkalmas, ugyanakkor rendkívül gazdaságosan fenntartható eszközt.
Értékvesztése elenyésző, semmiféle fizetendő közteher vagy adó nem terheli, minimális áramot használ a drága üzemanyag helyett, hatékonyabbá teszi a logisztikai feladatok oroszlánrészét adó első és utolsó mérföld problémáját.
MI AZ ELSŐ ÉS UTOLSÓ MÉRFÖLD A LOGISZTIKÁBAN?
Az első és utolsó mérföld a felhasználó és felhasználó (C2C) és a szolgáltató és felhasználó (B2C), valamint a szolgáltató és szolgáltató (B2B) közötti áruszállítási folyamat távolság arányosan messze a legdrágább része. Gondoljuk végig, hogy mire egy levelet elviszünk a postára, mennyibe kerül: beindul az autó, hideg motorral megyünk pár sarkot, legyen 1000 méter, átlagosan 15 liter fogyasztással 100 kilométerre vetítve, hiszen a hidegindítás során az autó sokkal többet fogyaszt. Ez 480 forintos üzemanyagáron 72 forint benzin/gázolaj. Ha parkolási díjat is kell fizetnünk, az még legalább egy 100-as, azaz 172 forintért vittük el a levelet a postára.
Ehhez képest a posta 145 forintért viszi el a levelünket Záhonyból Letenyére, ami 557 kilométer. Ez durva egyszerűsítéssel azt jelenti, hogy az első egy kilométert többért tette meg a levél, mint a további 557 kilométert. Ez azt jelenti, hogy egy kilométerre vetítve több mint 500-szor kerül többe a rövid távú árufuvarozás a példánkban.
MILYEN HELYZETEKBEN ÉRI MEG A CARGO E-BIKE?
Könnyű továbbgondolni, ha egy pizzéria vagy egy virágos céges autót tart fent a kiszállításaira, ott is hasonló, bár az egész napos üzem miatt némileg kedvezőbb ár alakul ki, amit végső soron a vásárló fizet meg.
Ezért elmondható, hogy cégként és vállalkozásként óriási versenyelőny egy cargo e-bike használata, hiszen a rövidtávú fuvarozási célokat töredékáron végezheti el az autós szállításhoz viszonyítva.
KIK AZOK A VÁLLALKOZÁSOK, AKINEK MEGÉRI A ELEKTROMOS CARGO BICIKLI?
Azok a vállalkozások tudják jól kihasználni a cargo ebike-ot, akinek a működése során gyakran merül fel az 1-8 kilométeres áruszállítási, terítési feladat. A szállítandó mennyiség terjedelmesebb 0,5-1 köbméternél, ami egy mai átlagos autó csomagtartója. Ételkiszállító vállalatok, hotelek, panziók, fürdőhelyek és más turisztikai ágak, több, egymáshoz közeli telephellyel rendelkező vállalatok ideális felhasználói. De megállják a helyüket a városüzemeltetésben, az idősgondozásban, az oktatásban, az egyházi teendők kapcsán és számos más iparágban is. Ide sorolhatjuk a napi egyszeri vagy többszöri árubeszerzést is, ami a készlet forgási sebességét növeli (ami pedig hatékonyabban működő vállalatot jelent).
2022 februárja óta utófinanszírozású pályázat van folyamatban, melynek segítségével az egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, önkormányzatok és egyházak öt darab kerékpárt vásárolhatnak a maximum 50%-os térítés mellett, ami maximum 500 000 forint lehet.
MILYEN ELŐNYEI VANNAK EGY CARGO EBIKE-NAK?
- Könnyű használat: Ezek a kerékpárok már az erős motorjuk miatt szinte bármit elvisznek, amit egy autó vitt el eddig.
- Stabil, megbízható működés: már nagyon nagy számban, óriási felhasználói és gyártói tapasztalatokkal rendelkeznek az ebike-gyártók. Nagyon megbízható eszközök, szinte teljesen karbantartás-mentesek.
- Gyorsak: Az erős 250 W-os motor teljesítménye bőven elég, hogy akár teljes rakománnyal, 25 km/h sebességig segítsen a gyorsításban. Az EU-ban érvényes szabvány, ez a kritérium kell, hogy teljesüljön a közúti használatú kerékpárként.
- A cargo ebike-ok teherbírása: Akár 100 kilogramm súlyt is elvisznek, ami szerszámok, gépek telephelyi mozgatására is bőven elegendő.
- Változatosság: Mindenki megtalálja a céljának megfelelő kialakítású cargót.
MILYEN TOVÁBBI TEVÉKENYSÉGEKRE ALKALMAS A CARGO EBIKE?
Alkalmasak akár többvezetős használatra is, tehát kölcsönzőbe, hegyi kirándulóhelyekre, panziókba, szállodákba a vendégek számára, de akár karbantartás feladatainak ellátására is.
Ideális olyan ipari telephelyekre, ahol nagyobb súlyt kell megmozgatni egy telephelyen belül: TMK feladatok ellátására, alkatrészek vagy szerszámok szállítására.
Ahogy terjeszkednek a forgalomcsillapított zónák, úgy egyre fontosabb szempont, az autóval nem megközelíthető helyek áruellátása, hiszen a cargo ebike behajthat a sétálóutcákba is, óvárosi részekbe, ahol a kerékpár a megfelelő eszköz.
Ideális segítőtárs ott, ahol terítő, kihordó tevékenység folyik, hiszen hangtalanul, a ma megszokott gépek zaja nélkül érhetők el a címzettek, ezzel sem zaj, sem más lokális környezeti terhelés nem keletkezik.
Reméljük, hogy a megfelelő cargo ebike kiválasztásában is tudunk segíteni!