Csepel
90 éves a Csepel kerékpár!
Sokunk gyermekkora nem telhetett el úgy, hogy ne találkoztunk volna a Bedeco kakaóval, "moncsicsival", vagy ama bizonyos "kemping kerékpárral", azaz a "csepel biciklivel".
Az idén már 90. születésnapját ünneplő Csepel kerékpár jogutódja, a Csepel Zrt., jelenleg Magyarország egyetlen olyan cége, mely teljes körű kerékpárgyártással foglalkozik.
A Csepel kerékpár története
1928-ban Weiss Manfréd alapította a gyárat, mely későbbi államosítást követően a Csepel Művek részévé vált. Rendszerváltás után privatizálták, ezután amerikai-magyar vegyes vállalatként üzemelt tovább, ekkor már Schwinn-Csepel néven.
Sikeresen magyar kézbe került ismét, és a már megszokott minőségben gyártotta tovább tradicionális kerékpárjait.
2012-ben nevét ismét megváltoztatta a cég, elhagyta a "Schwinn" nevet:
„A névváltozással szeretnénk kifejezésre juttatni azt, hogy éppen egy évtizede került a cég amerikai tulajdonból kizárólag magyar tulajdonba, továbbá azt is, hogy sikerült fenntartani Csepelen a közel százéves kerékpárgyártást.
Büszkék vagyunk arra, hogy a cégnek otthont adó Csepel polgármestere hozzájárult a névváltozáshoz.” -Paróczai Iván
Termékek és a fejlesztés
Az egykor ismert klasszikus kerékpárok egy része az igényeknek megfelelően fejlődött, alakult át, de akadnak még olyan darabok, amik felidézik a korabeli formákat.
Évente 5-10-féle új típussal jelenik meg a Csepel a kerékpárboltokban, jelenleg több, mint 50-féle kerékpárt gyártanak Csepelen.
Nagyon közkedveltek a trekking, MTB, és országúti Csepel kerékpárok, de a mindennapi igénybevételnek kitett biciklik gyártását is nagyon komolyan veszi a Csepel, ezen a területen is kamatoztatva a sok éves tapasztalatot, így készülnek a Rendőrség és a MOL kerékpárjai is.
Nem csupán a kerékpárokról gondoskodik a Csepel cég, teljes körű szolgáltatást kíván nyújtani, ennek megfelelően szervizhálózatot működtet kiváló szakemberek közreműködésével, és termékeihez a folyamatos alkatrészellátást is biztosítja.
Munkáját a folyamatos tesztelés, fejlesztés jellemzi, igyekeznek a piacon felmerülő igényeket figyelembe venni, és kielégíteni a Stringbike-tól egészen az e-bike-okig, mindezt a Csepeltől elvárható magas színvonalon. A fejlesztésekben sok segítséget nyújtanak nem csupán a mérnökök, de a tesztelő sportolók is, és a több éves, akár több évtizedes tapasztalattal rendelkező munkatársak.
Pár szó a Csepel kerékpárokról konkrétabban is
A Csepel divat-dizájn szériája a Royal, ami a szivárvány minden színében pompázik, ezt a vonalat követi a Torpedo modellcsalád is, ami 2017-re kisebb "vérfrissítésen" esett át. Ennek lényege az volt, hogy a Torpedo-széria így alkalmassá vált sárvédő és csomagtartó felszerelésére.
Nagy előnye a nagy multikhoz képest egy "kisebb" cégnek, hogy egy változtatás, újítás akár egy szezon alatt is át tud futni a rendszeren. A fiatal tervezőgárdának sikerült kilépni a megbecsült öregek árnyékából, ezáltal a Csepel ma már a modern vonalat is képviseli.
A hagyománytisztelet mellett mernek új utakon is járni, így a Csepel tacskó gyermek kerékpár mellett az új trendeket követő Frisco is megfér. A városi fixisek egyik kedvelt modellje a Frisco, kerékmérete miatt (20") praktikus lehet a vonaton utazók számára is, mint ahogyan egykor régen a Camping kerékpár. 20-as kerekének köszönhetően ingyen szállítható a MÁV járatain, az összecsukás lehetősége nélkül is.
A Csepel nyitott a nyugati piac felé is, ezt egy igen kedvező árú, de alaposan átgondolt, minőségi alkatrészekkel felszerelt elektromos kerékpárral tette meg: ez a Csepel E-Gear, ami Shimano Steps elektromos meghajtással, és Alfine Di2 elektromos vezérlésű agyváltóval van ellátva.
Célok
A Csepel kerékpár célja és feladata nem csupán a tömegsport támogatása, szeretnék, ha az emberek megváltoztatnák egészségtelen életmódjukat, ezáltal fizikai erőnlétük is nőne, egészségi állapotuk is pozitív irányba fordulna, ennek érdekében minden korosztály számára lehetővé teszi elérhető árú Csepel kerékpárjait.
A környezetet is védő közlekedésnek ezt a módját szeretné Magyarországon, és azon is túl népszerűsíteni, ezért megjelenik a lehető legtöbb rendezvényen, hogy értékrendjét hirdesse.
A BAM (Bringázz A Munkába) kampányba a Csepel is évről-évre egyre nagyobb létszámmal kapcsolódik be, és hirdeti az embereknek a kerékpározás feledhetetlen élményét.