Vaude
A Vaude márka története
A német Vaude cég neve az alapító Albrecht von Devitz nevéből származik: a V betű németül „vau” (magyarul ejtsd: „fau”), és a szintén nevében található D („dé”) betű összeolvasása.
Európa egyik legnagyobb hegyitúra- és kerékpár sporteszköz gyártójaként a Vaude az egészséges életstílusnak az egyik legnagyobb terjesztője is. Termékei a világ minden táján elérhetővé váltak.
Központja Tettnangban található, az eredeti üzem azonban mára már csak a kerékpáros táskák gyártásának ad helyet, illetve a felhasznált anyagok szigorú tesztelésének, a többi Vaude termék Kínában készül.
- A cég 1974-ben alakult, amikor Albrecht von Devitz létrehozott egy hátizsákokat és köteleket forgalmazó céget. A mára már világszerte 1500-nál is több embert foglalkoztató céget Albrecht lánya, Antje von Devitz vezeti. Nagyon büszkék arra, hogy 100 %-ban családi vállalkozásként működnek.
- 1980-ban beindult a termelés Tettnangban.
- 1991-ben önálló üzemet vásárolt Kínában, a termékválaszték nagy részét ettől kezdve ott állította elő.
- 1994-ben útnak indult az Ecolog, az ökológiai megközelítésű újrahasznosítási hálózat.
- 2001-ben megkezdődött a Bluesign-nal, a környezetbarát textilszabvánnyal való együttműködés.
- 2006-ban újabb bővítést során a Vaude megvásárolta az Edelrid hegymászó márkát, és így létrejött a VAUDE&EDELRID Kutatóközpont.
- 2008-ban Új üzemet nyitott Vietnámban, ahol főként hátizsákokkal foglalkoztak. Megalakult a fenntartható fejlődésért felelős csoport is, és bevezetésre kerül a Vaude Ecosystem.
- 2010-ben a Logisztikai központot is bővítették.
A Vaude cég céljául tűzte ki, hogy ökológiai társasággá váljon, és így Európa legnagyobb környezetbarát outdoor eszközgyártója lehessen.
Három fő területen van jelen a Vaude:
Hegymászás
A Vaude márka a tiszta hegyi levegő iránti érzett szenvedélyt szeretné közvetíteni az emberek felé. Fontosnak tartja, hogy a hegyi sportokban megbízható társa legyen az embereknek minden időjárási körülmények között, legyen akár zivatar vagy hóvihar, ezért hegyi sportokra szánt termékei között megtalálhatóak a cipők, hátizsákok, sátrak, hálózsákok, gyermekruházat, felszerelések és tartozékok, kiegészítők, és funkcionális ruházat is.
Kerékpározás
Másik kiemelkedő területe a kerékpársport. Sok kerékpáros kiadós tekeréssel szereti levezetni a benne felgyülemlett feszültséget, ezért bármilyen területre, bármilyen időjárási viszonyok között tervezzük is a tekerést, a Vaude minden helyzetben segítségünkre lesz.
Hátizsákok, táskák
A kerékpáros termékek közül speciális kerékpáros ruházatot, kerékpáros cipőt, hátizsákot és kerékpáros táskát, illetve sokféle tartozékot és kiegészítőt is vásárolhatunk.
A céget tiszteletteljes bánásmód jellemzi: tiszteli a környezetet, a fejlesztéstől kezdve, a gyártáson és felhasználáson keresztül egészen az újrahasznosításig szem előtt tartják a környezetvédelmet. A Vaude az első olyan outdoor vállalkozás, mely Emas öko-tanúsítvánnyal rendelkezik.
Termékei között megtalálhatóak a zöld címkével ellátott darabok, melyek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelnek, és az ezekből származó bevétel 1 %-át a WWF (World Wide Fund for Nature, magyarul Természetvédelmi Világalap) kapja.
A Vaude cég a környezet védelme mellett családbarát munkahely is, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy gyermekfelügyeletet üzemeltet a munkahelyeken, dolgozói 50%-a részmunkaidőben dolgozik, illetve a vezetői pozícióban levő munkatársaknak több mint egyharmada nő. Arra is nagyon büszkék, hogy vezetőik 75 %-a a cég saját munkatársai közül kerültek ki.
A Vaude kitartásának köszönhetően teljesülhetett az egyik legnagyobb álma: 2015. november 30-án elnyerte „Németország legfenntarthatóbb márkája” címet, ami ezen a területen a legnagyobb elismerésnek számít. Ezt a díjat olyan cégeknek ítélik oda, melyek a legtöbbet teszik a környezetvédelem, a fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás illetve korrekt munkafeltételek érdekében. A zsűri kiemelte azt is, hogy bár a Vaude kis cég, mégis rendkívül megbízható és erős vállalat.
Antje von Devitz ügyvezető igazgatónő így fogalmazott a díjátadón:
„Boldogok és büszkék vagyunk, hogy idén elnyertük a kitüntető „Németország legfenntarthatóbb márkája” címet. A díj egyszerre óriási elismerés, és hihetetlen motiváció számunkra. A jövőben tovább szeretnénk vinni amit elkezdtünk, és erős outdoor márkaként aktívan közreműködni az ember és a természet összehangolt, békés egymás mellett élésében.”
A kitüntetést többek között annak köszönhette, hogy a cipőkhöz használt bőr gyártójával fair munkakapcsolatot alakított ki, ezzel is példát mutatva a társadalmi felelősségvállalásról és fenntarthatóságról.
„Önmagunkat egyértelműen és teljes mértékben fenntartható márkaként pozícionáljuk. Ez vállalatunknál minden téren érvényesül a termékfejlesztéstől a logisztikán át a személyzeti ügyekig. Az ezzel járó óriási ráfordítások ellenére meggyőződésünk, hogy hosszútávon megéri ez a befektetés. Egy dolog már most látható: elkötelezettségünk egyre szélesebb réteget ér el. A VAUDE márka mindezeknek az értékeknek igazi elkötelezettje“, nyilatkozta Antje von Dewitz.
„Elkötelezettség egy élhetőbb világért.”